Monday, May 10, 2010

kembali pulang

kekasih yang dulu hilang..
kini dia sudah kembali pulang..

yup.. aku sudah kembali.. kembali ke mana? ke tempat asalku.. tempatku di lahirkan.. tempatku membesar dan tempat aku mengenali erti cinta padanya... dah yang paling seronok dia juga telah kembali padaku.. dialah orang yang ku sayang2 dan ku julang2.. huhu..

jumpa family? mang seronok lagi seronok nak tggu along kawen.. x sbr nak berkumpul ramai2.. al-maklumlah nak jumpe abg sepupu yang cukup syg kat adik sepupunya yang sorang nie.. dari kecik sampai besar di manjakan..

jumpa muslim?? perancangannya mungkin xlama.. nak gi melaka secara berjemaah.. huhu.. rindu kat dia sangat.. i miss u so badly lah katakan.. hari2 yg di lalui cukup indah.. bak kata pepatah jepun lah.. kita akan bahgia 100 kali bila bercinta.. ni bkn 100x tapi siang malam tersenyum sendiri.. harap2 x jadi cam dlu..

pasal keje plak?? urm.. tgh cari projek.. hope so dapatlah kan.. nak masyuk bukan ley dok diam tp tue keje pas along kawen.. harap2 lah nie lah jalan paling terbaik buat aku.. setahun dari sekarang baru ley nampak.. urmm.. sementara tue ikut ckp en farez tlg die jual nasi kukus..

papepon.. jue settlekan lesen anda.. muslim dah bg waja die kat kamu.. nie yg syg nie..

s/s:- teringat janji kat die dulu.. klu baby de kete nak ltk sticker besar2 nama syg..

Friday, May 7, 2010

Mawar Berdarah...



pesal tukar nick nie?? kenapa jue? aku ingatkan spe rupanya ko.. pehal tukar nama x kasitau?? wut means?? mcm2 feedback aku dpt sejak tukar nick.. npelah aku pilih nama tue.. urm.. xtaulah.. tbe2 idea dpt nme tue jew..

mawar tue simbolik pada perasaan.. darah tue adalah luka yang kembali berdarah.. luka kat hati aku berdarah sebab ade orang kutuk ex aku byk sgt.. aku sayang die lantak aku lah nak blik ke dia.. ko sibuk npe.. luka nie jugak di sebabkan aku sendiri.. yang ske membuatkan hati terluka dek perasaan yang bercelaru.. di simpulkan di sini aku x kuat mempertahankan cinta kami hingga aku sanggup meninggalkan dia.. jue.. biarlah garuda dtg menghancurkan, tlglah jadi manusia yang kuat..

mawar berdarah.. gabungan yang cukup perfect.. aku sebenarnya sukar di tafsirkan.. mungkin mawar adalah bunga yang berduri pabila di sentuh mungkin jika tidak berhati2 tangan anda mungkin akan berdarah..

Thursday, May 6, 2010

aku jatuh cinta lagi!!!!

hehehe... i'm very happy and i most the beautiful gurl in da world.. weii beragak ahh jue.. bek bos.. huhu... muslim yang ku sayangi saya cukup bahagia dengan adanya anda kembali.. camne nak ckp ahh.. bunga yang nak mampus dah makin subur dek cinta yang anda berikan.. perhh...

untuk yang entah ke berapa kali saya dah jatuh cinta lagi dengan awak.. hehe.. sepanjang kter kenal and kawan dan menjalinkan hubungan mang berkali2 saya asek terjatuh.. panahan cinta kamu terlalu kuat sampai x terdaya nak menolak.. well, cinta itu dapat di rasai di hati dan jiwa saya..

rindukan kamu selamanya.. makin hari makin sayang dan saya janji xkan tinggalkan kamu cam dulu.. saya bukan materialistik itu yang saya akn buktikan muslim... saya tak nak tinggalkan kamu kecualilah kamu tinggalkan saya.. saya terus menunggu hingga hujung nyawa... kerana hanya denganmu aku menjadi aku.. hanya kamu mengenal diriku yang sebenarnya.. aku merindu diriku itu.. so, jue yang lama pliz come back to me.. i want u rite now...

s/s :- hingga hujung nyawa tue lagu favorate aku dlu.. urmm.. mang kena sgt lah..

Wednesday, May 5, 2010

TRUE LOVE



True love is loving the other
before you are loved... 
True love is continuously loving the other
though you are rejected... 
True love is loving the other
though you are hated... 
True love is to be hospitable to the other 
though you are mistreated. 

True love is not to dominate the other 
 but rather be dominate... 
True love is not to hold the other 
 but rather gently let go... 
True love is not ask from the other 
but rather give unspringly.. 
True love is not to hurt the other 
but rather be hurt... 
True love is not to betray the other 
but rahter be betrayed. 

True love is to bless with tears 
the one who forsook you... 
True love is to weep alone 
unable to forget the one who forsook you... 
True love is to mourn quietly 
unable to forget the one who forsook you... 
True love is to forgive all of yesterday's wrongs 
the one who forsook you. 

True love is to run out and welcome with delight 
when she comes back... 
True love is not to live for oneself 
but only for the sake of the other... 
True love is to give all you have for the other 
even your life. 

THIS IS BEAUTIFUL  TRUE LOVE 


i like diz..




zaman kecik2 dlu.. mse aku gan yusuf.. perh...







urmm.. if i can capture all the moments wit u.. 

s/s:-  dari blog aku kat myspace.. urmm... mse aku post benda nie kat my space aku nga kecewa.. tapi skunk aku nga bahagia dan gumbira...

Tuesday, May 4, 2010

Doa Seorang Kekasih..


Tuhanku,
Seandainya telah kau catat,
Dia milikku, tercipta buatku,
Dekatkanlah dia padaku,
Satukan hatinya dengan hatiku,
Titipkan kemesraan antara kami,
Agar kebahagiaan ini abadi. 

Dan Tuhanku Yang Maha Pengasih,
Seiringkanlah kami dalam melayari hidup,
Ke tepian yang sejahtera. 

Tetapi Tuhanku,
Seandainya telah Engkau takdirkan,
Dia bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku,
Luput dari ingatanku,
Dan peliharalah diriku dari kecewa. 

Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti,
Berilah diriku kekuatan,
Melontar bayangannya ke dada langit,
Hilang bersama senja merah,
Dan gelap pekat malam,
Agar aku rasa bahagia,
Walaupun tanpa dirinya

Dan Tuhanku Yang Tercinta,
Gantikanlah yang telah hilang,
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah,
Meskipun tiadakan sama dengan dirinya,
Seandainya dia datang menemuiku&
Cinta itu adalah cinta yang sejati dan suci,
Seandainya dia pergi dan tiada menemuiku&
Anggaplah cinta itu tidak wujud dari awal





s/s:- berharap sangat jodohku dengannya.. hanya dia.. 

Sunday, May 2, 2010

kembali keseorangan..

tbe2 aku sedih.. tacing2.. wei.. mu nak exam esk pagi gi study.. "mood xdok guanenye nak study" kata hatiku.. balas nawaitu.. "lupakan yang lain.. focus".. balas hati kembali.. "aku cuba.. study2.."..


muslim dah gerak lek melaka.. so, tggl aku terkapai2 kat cnie.. 9hb nie aku dah lek kuantan entah ble dpt jumpe.. majalah CLEO aku kat kaulah muslim.. xbaca agy tau.. tp xpelah.. bia dia bwk balik.. biar english die pandai cket.. semalam aku hepi rini.. aku x hepi aku sedih.. aku xnk dia blek aku nak die dok cnie.. argghhh.. nonsense aku benci perasaan nie.. dah2 jue control2.. gi study.. study study.. 


tax.. aku xsentuh agy pape.. mood ble nak dtg nie.. tax yang ku sayangi esk ku tulis format jew ahh.. carry mark pon xtau bpe agak2 tggi x?? silap2 dpt bwh 20.. huhu.. study2..

Saturday, May 1, 2010

1 Mei.. kisah bermula..

hari ini.. mula2 ku rasakan hari x ceria.. tbe2.. meletup dan bertukar warna.. terima kasih sebab menghadiahkan saya sesuatu yang paling saya sayang.. spe lagi Mohd Nor Muslim Nor Hadi.. rasa nak peluk2 cium2 kat situ tapi public.. ju watch ur behavior.. huhuhu..

sampai je bandar pusat yang tercinta.. Muslim dan pak tam menjemputku.. masa jumpe die.. nak je peluk buat style mat salleh ble pk dok Malaysia and aku org Islam xjadi.. time ginilah muka aku jadi xbpe nak siap.. masalah2 tapi xpe ahh.. dia kenal aku dah.. dia?? makin hencem dan makin len suara dia.. dah makin serak2 aku dgr.. kurus plak tue..

Muslim.. org minta maaf sgt2 ye.. mungkin org bersalah sebab tinggalkan awak dulu.. org yg buat awk kecewa and sekarang org dah rasa..dan org pon xnk awk kecewa dah.. mekasih sebab balik semata-mata nak jumpe org.. peragai awak x pernah berubah.. tetap nak jaga hati dan perasaan org.. sayang awak selamanya..

s/s :- masa muslim baca blog aku tdi, dia sengih sorang2.. huhu.. kawan2 die perli.. mek nak ko stu dunia tahu kisah ko.. ley buat novel ni syial.. huhuhu