Saturday, February 19, 2011

betina?? pe maksudnye?

dah lama aku x pos entry.. hehe... td aku terbaca wall sorang minah nie.. post die adalah cam nie.. " sial arr betina???" so, aku tertarik nak tau pe maksud sebenarnye betina tue...( keje xde kan cari keje).. so, aku taip ahh kat google.. aku jumpe kat wikipedia (website paling femes). cternye dalam bahasa omputih.. ak pon xbpe pahe.. maklumlah belajar x tinggi.. tingkat 2 sokmo... katanye lah.....

Betina is a village located on the Croatian island of Murter, seven km from Tisno
where a drawbridge connects the island and the mainland.

Rupanye betina tue satu kampung yang cantik... xcaye tgk picture kat bawah... huhuhu 






Di malaysia, betina merupakan perkataan untuk menerangkan jantina binatang.. kambing  betina, lembu betina. lembu jantan dan kambing jantan.. perkataan betina itu untuk haiwan bukanlah manusia.. besenya manusia sering menyebutnye pabila marah.. untuk perempuan yang di anggap mempunyai peragai seperti betina dan sebagainya.. saya pn pnh ckp kat org camtue.. sorry ekkk... marah sgt..
picture sejenis binatang berjantina betina...

Tetapi kat kelantan plak, besenya mak2 kt sana selalu cakap camnie "awe.. tino mano demo bwok kelik tue?" so, jgn slh paham plak.. mang bhs drg gitu yek.. 
besenye klu drg bersembang " anak jate mu manor? x kelik ke?".. drg gune kan word betina dan jantan tue sebagai kate ganti nama.. 

so, abeslah entry tok ary nie.. nak search agy sal betina nie.. kat oversea tue femes word nie.. siap letak nama butik lah.. nama orang lah.. femeskan words Melayu nie... cukup hebat... 



No comments: