Friday, March 12, 2010

CeRiTa LaMa..

Baru-baru nie aku di gembarkan dengan cerita yang dah basi klu ia sepinggan nasi.. cerita nie memang dah lama.. dah 8 tahun dah.. pendam punye pendam.. dah makan hati berulang jantung.. 1st kapel aku tapi bukan 1st love aku.. aku kapel dengan kawan bek aku.. masa tue aku form 2.. sebulan pas arwah papa aku meninggal.. He want me and take care of me.. punyalah aku tolak tapi di sebabkan peristiwa malang tue.. aku terima die.. Ulang cerita aku terima dia sebab peristiwa malang 21 julai 2002.. well, aku nak jaga status single aku sebenarnye tapi keikhlasan hatinya membuat aku x sanggup buat dia kecewa... Dia bek.. sopan, sayang aku.. selalu bawak beg aku.. kami?? selalu dating depan skolah, kat tepi pantai.. Makluman semua, sekolah aku betul2 berhadapan dengan pantai.. selalu rasa angin pantai dan tepi pantai adalah port lepak ktrunk.. 

Aku dan die cukup baik.. org ckp macam belangkas.. sampailah stu ketika di mana peristiwa kanak2 membesar berlaku.. nak belajar pegang tangan pun amek mse berbulan2 niekan nak belajar jadi dewasa.. he change a lot.. Aku mang pelik dengan perubahan dia.. Bukan aku yang nak dia tapi dia nak aku.. aku x pernah tuntut janji2 dulu tapi aku menyesal sbb baru sekarang aku tau sbb dia tinggalkan aku.. sebenarnya aku yang beriya nak putus.. aku xley tipu hati dan perasaan aku.. Aku sayangkan dia.. hanya sekadar kawan.. 

Pengalaman masa lalu buat aku kenal pe maksud kawan dan cinta?? cinta tue subjektif malah jadi prediktif dan objektif jugak.. Aku dan dia cuma bayangan masa lalu jew.. dia tbe2 membenci aku selepas putus sedangkan aku x pernah berkata yang x elk pasal die.. Sampaikan aku rasa perubahan yg berlaku dalam hidup dia di sebabkan aku.. setelah tau kenyataan.. aku lega bahawanya, aku bukan penyebab.. Semuanya kerna khabar angin dan mulut org.. Tapi aku kecewa, dia x percaya kan aku.. cerita lama ttp jadik cerita, aku harap ko x buat benda yang sama kat org len.. Hidup perlukan kepercayaan, berlandaskan prinsip keterbukaan.. kalau xde semua tue, masuk lah dalam gua.. Aku xnk m'pertikaikan benda yang berlaku cuma aku kecewa selepas 8 tahun baru beberapa minggu yang lalu kau meluahkan semua ketidakpuasan hatimu.. 

Aku tetap doakan ko bahagia.. Seteruk mana pon pernah aku lalui dulu.. Aku kenal sapa kawan sapa lawan.. Terima kasih kat angah, apiz, kamarul, shamshie dan shila.. merekalah kawan aku yang membangunkan aku dari jatuh.. Always cheer me up.. Terima kasih sbb tinggalkan aku dan membiarkan aku.. sekurangnya aku telah mengenali insan yang lagi baik dari kamu.. Aku x pernah berdendam.. malah aku x pernah mengatakan ko salah.. Biarkan ia berlalu dan aku harap kau bahagia dengan die.. 


s/s :- teringat orang yang selalu teman aku dating gan dia.... 

No comments: