Monday, March 22, 2010

Perogol berjaya di berkas..

BERITA TERGEMPAR!!!!

Kejadian rogol yang berlaku seminggu yang lepas telah berjaya di settlekan oleh sekumpulan makhluk2 di bandar pusat. Mereka bertungkus lumus mencari penjenayah dan juga penyagak itu di sekitar Malaysia namun akhirnya di jumpai di Paya Pulai, Temerloh.. Kata saksi di tempat kejadian, mereka telah memasang perangkap untuk memerangkap penjahat itu tapi tidak berjaya lantas mereka mengambil keputusan untuk mencari penjenayah di kampungnya..

Mangsa rogol yang baru berusia 12 tahun mengatakan bahawa dia mengenali lelaki itu di talipon dan sering bermain sms.. lelaki itu mengatakan die berumur 18tahun padahal rupanya umur dah tua, ada anak satu dan beristeri satu. Penjenayah berumur 35 tahun dan mempunyai sebijik 135LC baru, dia di tanggung oleh isterinya yang berkerja di sebuah kedai makan.

apabila ibu si mangsa menalipon polis di jengka untuk menanyakan tentang kes rogol anaknya, mereka memberitahu bahawa mereka baru ingin mencari penjenayah.. dah seminggu baru nak cari x buat keje ke polis nie?? si ibu memberitahu penjenayah dah di cekup dan di bawa ke balai di temerloh untuk siasatan lanjut. si penjenayah mempunyai rekod di balai tersebut dan akan dilepaskan selepas di reman 14 hari dan di ikat jamin.

Tahniah kepada Achik dan kawan2 nye kerana berjaya mencari perogol itu. di saat aku melepak dengan dorunk untuk meraikan kejayaan mereka, sempat aku mendengar mama achik berpesan.. "tulah achik, buat lagi kat adik orang kan adik sendiri dah kena" tbe2 aku teringat pepatah bhs Inggeris.. "what u give u get" aku pulak menambah pesanan mamanya.. "aku dapat tau korunk rogol orang, aku belasah korunk pastue serat korunk ke balai.. igt jgn nak buat kat ank org, kne kat adik sendiri bru korunk sdr".. kata2 seorang kakak kepada adik2nye.. 


No comments: