Thursday, March 25, 2010

nukilan terindah seorang sahabat..

sedang aku meninjau2 fb sahabat2 lamaku.. terbuka satu fb nie.. kawan aju dari tadika.. nmenye Che Rabiatul Asyikin.. Orangnya cantik dan comey.. kecik2 dan sopan.. tapi kami dah lme terpisah.. sejak die gi teknik dan now.. xpnh dah jumpe.. terserempak dlm fb jew.. pape pon aku ttp syg dia.. Aku betul2 terpikat dengan nukilan dia dlm fb.. xtau die petik mne.. tp aku nak kongsi gan korunk..






YA ALLAH….

Tolong ingatkan si dia, aku terpikat kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia, aku aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dengan angan-angannya..
Tolong tegur si dia, bila nafsu mengawal fikirannya…


Tolong sedarkan si dia, aku milik yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia, aku masih milik keluarga…
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawapnya besar terhadap keluarganya..

Tolong sabarkan si dia, usah ucapkan cinta selagi cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak menyebabkan bertambah rindunya..


Tolong pesan padanya, aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya, aku tidak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya, aku membiarkan yg Esa menjaga dirinya..
Tolong khabarkan pada si dia, aku tidak mahu melekakannya..
Tolong khabarkan pada si dia, aku mahu dia Berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku…





membacanya buat aku insaf sebentar... betapa mulianya sahabat2 ku ini.. mempunyai kawan sebaik mereka di dunia ini... aku betul2 rindukan dorunk.. teringat saat2 kat skolah dlu.. rupanya aku bertuah memiliki mereka sebagai sahabat.. usha2lah fb kawan aku nie.. nie fb syikin http://www.facebook.com/profile.php?id=100000031435174 dan ni fb elfey.. nak knl tgk.. tp dorunk mang terbek.. bukan calang2 perempuan dan sudah tentunya lebih mulia dariku.. aku?? teringin jadi cam dorunk...http://www.facebook.com/profile.php?id=100000602756468

No comments: